Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce:
Chrome,
Firefox,
Internet Explorer,
Safari
Niedokonanie zmian ustawień w zakresie plików cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym użytkownika, a tym samym będziemy przechowywać informacje w urządzeniu końcowym użytkownika i uzyskiwać dostęp do tych informacji. Więcej informacji dostępnych jest na stronie: Polityki Plików Cookies
Akceptuję
Nawiązując współpracę z EIB duże przedsiębiorstwo produkcyjne w pierwszej kolejności zleciło nam przeprowadzenie audytu programu ubezpieczenia. Celem audytu była nie tylko analiza warunków ubezpieczenia, ale także efektywności przyjętych rozwiązań w momencie wystąpienia dużej szkody.
EIB opracowało szczegółowy dokument, w którym na podstawie m.in. następujących
danych:
- umów ubezpieczenia, w tym Ogólnych Warunków Ubezpieczenia (OWU) mających
do nich zastosowanie, planów inwestycyjnych,
- szczegółowej historii szkodowej, w tym dotyczącej zdarzeń, które dotychczas
pozostawały poza ochroną ubezpieczeniową,
- kosztów robocizny w sektorze, w którym operuje Klient oraz wartości materiałów,
z jakich zbudowane były jego maszyny produkcyjne
- raportów z oceny ryzyka przygotowanych przez instytucje państwowe
przedstawiono wnioski i zalecenia. Szczególny nacisk położono na te o charakterze
krytycznym, czyli takie, które dotyczyły aspektów mających decydujące znaczenie
w momencie wystąpienia dużych, skomplikowanych szkód. W jednej z nich zwrócono
uwagę na nieadekwatność przyjętych sum ubezpieczenia maszyn, które nie
odpowiadały wartościom odtworzeniowym tzn. takim, które są konieczne do odbudowy
nowego urządzenia po szkodzie. Ponadto zaproponowano zmianę celów, jakim
ma służyć polisa. Niskie franszyzy oraz niewystarczające sumy ubezpieczenia sprawiały,
że dotychczas polisa była instrumentem, który finansował wszelkie zdarzenia awaryjne
i jednocześnie nie był gotowy do pełnego pokrycia dużych szkód jednostkowych.
Zarekomendowano zmianę w takim kierunku, w którym polisa jest głównym źródłem
finansowania dużych szkód i jednocześnie dzięki określeniu franszyzy na odpowiednim
poziomie asekuracji nie podlegają szkody cykliczne, o charakterze eksploatacyjnym.
Zalecenia EIB zostały przyjęte do realizacji. Ich efektem była polisa ze znacznie
podwyższonym poziomem ochrony, a dzięki wprowadzeniu wyższej franszyzy,
wyłączającej z ochrony ryzyko o charakterze pewnym, bo powtarzalnym na przestrzeni
wieloletniej historii szkodowej, znacznie tańsza od poprzedniej.
W ciągu kilku miesięcy od wdrożenia nowej polisy awaryjnej doszło do katastroficznej szkody. Dzięki rozwiązaniom EIB Klient otrzymał odszkodowanie sięgające kilkudziesięciu milionów złotych. Po zakończeniu likwidacji szkody przygotowano symulację wypłaty odszkodowania za to zdarzenia na podstawie poprzedniej polisy i nowej, zaaranżowanej przez EIB. Strata Klienta w sytuacji, gdyby nie rozpoczął współpracy z EIB, sięgałaby ok 35 mln zł.