Jest to system pozwalający rejestrować skargi, zdarzenia niepożądane, roszczenia z OC i zdarzenia medyczne w rozumieniu ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Rekomendujemy go jako narzędzie monitoringu i analizy działalności Szpitala pod kątem najczęściej występujących zagrożeń.
Wieloletnia współpraca EIB ze Szpitalami i udział w procesach likwidacji szkód potwierdzają, że roszczenia poszkodowanych w procesie leczniczym, obok typowych błędów medycznych, dotyczą także obszarów związanych z prawami pacjenta i prawidłowym prowadzeniem dokumentacji medycznej. Z punktu widzenia zarządczego, eliminacja roszczeń mających źródło w innych poza błędami medycznymi zdarzeniach, jest możliwa dzięki właściwej edukacji kadry medycznej. Dlatego EIB główne działania prewencyjne w szpitalu realizuje poprzez system szkoleń personelu medycznego. Prowadzą je doświadczeni wykładowcy zajmujący się problematyką prawa ubezpieczeniowego i medycznego, praktycy w dziedzinie medycyny, jak również radcy prawni i brokerzy ubezpieczeniowi zatrudnieni w EIB.