Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce:
Chrome,
Firefox,
Internet Explorer,
Safari
Niedokonanie zmian ustawień w zakresie plików cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym użytkownika, a tym samym będziemy przechowywać informacje w urządzeniu końcowym użytkownika i uzyskiwać dostęp do tych informacji. Więcej informacji dostępnych jest na stronie: Polityki Plików Cookies
Akceptuję
Temat ubytków w drogach i konieczności remontów to temat rzeka. Niestety podobnie jest ze szkodami, które dotykają kierowców i choć drogi mamy w coraz lepszym stanie, to i tak co roku dochodzi do ogromnej liczby zdarzeń, które kwalifikują się do wypłaty odszkodowania z OC zarządcy drogi. Czy można jakoś wpłynąć na obniżenie składki?
Owszem! System online do zgłaszania szkód z OC zarządcy drogi może obniżyć składkę ubezpieczenia.
Gwałtowny i nieustający rozwój usług online przyzwyczaił nas do wygody załatwiania spraw przez internet. Naturalnie odpowiednie narzędzia zaczęły wkraczać też w sferę załatwiania spraw administracyjnych, czy jak w omawianym przypadku – zgłoszeń szkód do zarządców dróg z tytułu np. ubytków w jezdni. Przykładem takiego rozwiązania jest autorski system EIB, z którego mogą i z powodzeniem korzystają samorządy współpracujące z nami.
Jest to rozwiązanie z zaawansowanymi funkcjami, jednocześnie proste w obsłudze, które łączy wszystkie strony sprawy – poszkodowanego, zarządcę drogi, brokera i ubezpieczyciela. Zgłoszenie szkody nigdy nie było prostsze, następuje online przy użyciu elektronicznego formularza. Dla samorządu korzyści są oczywiste - efektywność systemu przekłada się na to, że ubezpieczyciele atrakcyjniej wyceniają swoje oferty ubezpieczenia OC. Korzyści z niego odnoszą również mieszkańcy, który zostają obsłużeni w szybki i nowoczesny sposób.
Co dokładnie zyskuje zarządca dróg? Wykorzystanie naszego narzędzia zmniejsza do minimum zaangażowanie pracowników Zarządu w obsługę szkód - dane do systemu przenoszą się automatycznie z elektronicznych formularzy. Przy dobrej dokumentacji zdjęciowej załączonej przez poszkodowanego do zgłoszenia szkody możliwe jest wydanie raportu bez konieczności inspekcji w terenie – to wprost ogranicza koszty. Ma też wpływ na ostateczną wysokość składki za ubezpieczenie OC, w końcu zmniejsza również widocznie nakłady pracy po stronie ubezpieczyciela. To skłania większość ubezpieczycieli do zaproponowania atrakcyjniejszych warunków ubezpieczenia. Warto również dodać, że zastosowana autentykacja osoby zgłaszającej eliminuje fałszywe zgłoszenia.
Na koniec chcę wspomnieć o kilku innych zaletach systemu EIB:
Nasze rozwiązanie może też generować mapę najczęściej występujących zdarzeń, co jest nieocenioną pomocą w planowaniu remontów oraz ograniczeniu liczby szkód i wypłat z OC. A jak wiadomo – im mniej spraw odszkodowawczych w roku polisowym, tym prawdopodobieństwo wyższej składki w kolejnym jest mniejsze.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Skontaktuj się z autorką!
Artykuł ukazał się w Drogi Samorządowe nr Marzec-Kwiecień 2024