Zakres obsługi ubezpieczeniowej EIB obejmuje całokształt czynności związanych z realizacją zawartej umowy ubezpieczenia i przyjętej polityki ubezpieczeniowej, w tym, m.in.:
- doubezpieczenia majątku w trakcie trwania poszczególnych ubezpieczeń, - informowanie Klienta o płatnościach raty składki i ich terminach, rozliczanie składek, - wznawianie wygasających umów, zgodnie z przyjętymi procedurami, - identyfikacja pojawiających się w trakcie trwania umowy ubezpieczenia nowych ryzyk, - dostosowywanie zawartego ubezpieczenia do pojawiających się specyficznych potrzeb ubezpieczeniowych, - przygotowanie opinii w przedmiocie posiadanej ochrony ubezpieczeniowej, EIB na bieżąco analizuje posiadaną przez Klienta ochronę ubezpieczeniową. Odbywa się w kontekście zmian, jakie dokonują się u samego Ubezpieczonego (zmiany wewnętrzne) oraz poza nim (zmiany zewnętrzne). Do wewnętrznych czynników można zaliczyć między innymi zmiany dotyczące struktury własnościowej, stanu prawnego firmy, zmiany organizacyjne, itp.), jak również zmiany w działalności firmy (rozszerzenie lub zawężenie jego zakresu). Niemniej ważne są również czynniki zewnętrzne, do których można zaliczyć zmieniającą się sytuację na rynkach ubezpieczeniowych oraz reasekuracyjnych (zmiany wysokości stawek ubezpieczeniowych, warunków ubezpieczenia, wskaźników bezpieczeństwa zakładów ubezpieczeń, akceptacji proponowanych rozszerzeń, itd.), wahania na rynkach finansowych, jak również wzrost lub zmniejszenie zagrożeń w najbliższym otoczeniu Klienta.