Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce:
Chrome,
Firefox,
Internet Explorer,
Safari
Niedokonanie zmian ustawień w zakresie plików cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym użytkownika, a tym samym będziemy przechowywać informacje w urządzeniu końcowym użytkownika i uzyskiwać dostęp do tych informacji. Więcej informacji dostępnych jest na stronie: Polityki Plików Cookies
Akceptuję
Zadaniem EIB była konsolidacja oraz stworzenie jednolitego programu ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej jednostki samorządu terytorialnego wraz z jednostkami pomocniczymi/ budżetowymi. Do tej pory polisy OC zawierane były we własnym zakresie przez poszczególne jednostki, bez szczególnych wymogów organu dotyczących zakresu i poziomu ochrony, z pominięciem wzajemnych powiązań pomiędzy nimi. Powyższa umowa ubezpieczenia miała zostać zawarta w trybach ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
EIB rozpoczęło współpracę z jednostką samorządu terytorialnego oraz jej jednostkami budżetowymi od przeprowadzenia audytu dotychczasowych rozwiązań. Wykonana przez nas analiza stanu posiadanych ubezpieczeń i zapewnienia ochrony dla prowadzonej działalności wskazała na wąski zakres polis i niskie sumy gwarancyjne. Wyniki ujawniły znaczne zróżnicowanie polis, zarówno ze względu na wysokość sum gwarancyjnych, zakres pokrycia oraz stosowanie klauzul dodatkowych, a nawet w kilku przypadkach zupełny brak ubezpieczeń lub wygaśnięcie ochrony w związku z brakiem opłaty wymaganych rat składek. Również globalna wartość składek płaconych przez wszystkie jednostki była zawyżona w stosunku do posiadanej, realnej ochrony. Na podstawie przeprowadzonej analizy specjaliści EIB przygotowali projekt konsolidacji ubezpieczenia OC działalności oraz wprowadzenia jednolitego programu ubezpieczenia dla wszystkich jednostek. Projekt programu został następnie poddany negocjacjom w procedurze zamówień publicznych, która umożliwiła weryfikację możliwości rynku ubezpieczeniowego we wskazanym przez EIB zakresie.
Przygotowany przez EIB program konsolidacji w zakresie ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej jednostki samorządu terytorialnego sprawił, że osiągnięte zostały wymierne korzyści. Wszystkie jednostki uzyskały tożsame ubezpieczenie OC o wspólnej sumie gwarancyjnej i standardzie ochrony oraz zakresie ściśle dostosowanym do profilu i rozmiaru prowadzonej działalności. Łączny koszt ubezpieczenia uległ znacznemu obniżeniu poprzez osiągnięcie efektu skali. Uzyskane oszczędności zostały w części przeznaczone na sfinansowanie znacznego podwyższenia poziomu ochrony poprzez wprowadzenie dodatkowego, nadwyżkowego ubezpieczenia OC.