Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce:
Chrome,
Firefox,
Internet Explorer,
Safari
Niedokonanie zmian ustawień w zakresie plików cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym użytkownika, a tym samym będziemy przechowywać informacje w urządzeniu końcowym użytkownika i uzyskiwać dostęp do tych informacji. Więcej informacji dostępnych jest na stronie: Polityki Plików Cookies
Akceptuję
Zadaniem EIB była konsolidacja oraz stworzenie jednolitego programu ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej jednostki samorządu terytorialnego wraz z jednostkami pomocniczymi/ budżetowymi. Do tej pory polisy OC zawierane były we własnym zakresie przez poszczególne jednostki bez szczególnych regulacji w tym zakresie. Powyższe zadanie miało zostać zrealizowane zgodnie z przepisami prawa zamówień publicznych.
EIB SA rozpoczął współpracę z jednostką samorządu terytorialnego oraz jej jednostkami budżetowymi. Wykonana przez EIB SA analiza stanu posiadanych ubezpieczeń i zapewnienia ochrony dla prowadzonej działalności wskazała na niski zakres posiadanej ochrony. Wyniki ujawniły znaczne zróżnicowanie polis, zarówno ze względu na wysokość sum gwarancyjnych, zakres pokrycia oraz stosowanie klauzul dodatkowych, a nawet w kilku przypadkach zupełny brak ubezpieczeń lub wygaśnięcie ochrony w związku z brakiem opłaty wymaganych rat składek. Również globalna wartość składek płaconych przez wszystkie jednostki była adekwatnie wysoka w stosunku do rzeczywiście posiadanej ochrony. Na podstawie przeprowadzonej analizy specjaliści EIB przygotowali projekt konsolidacji ubezpieczenia OC działalności oraz jednolitego programu ubezpieczenia dla wszystkich jednostek, który zapewniał poprawę jakości posiadanej ochrony ubezpieczeniowej w zakresie mogących się pojawić roszczeń osób trzecich. Projekt programu został następnie poddany negocjacjom w procedurze zamówień publicznych, która umożliwiła weryfikację możliwości rynku ubezpieczeniowego we wskazanym przez EIB SA zakresie.
Przygotowany przez EIB SA program konsolidacji w zakresie ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej jednostki samorządu terytorialnego sprawił, że osiągnięte zostały wymierne korzyści. Wszystkie jednostki uzyskały tożsame ubezpieczenie OC o wspólnej sumie gwarancyjnej i standardzie ochrony oraz zakresie ściśle dostosowanym do profilu prowadzonej działalności i ich wielkości. Łączny koszt ubezpieczenia uległ znacznemu obniżeniu poprzez osiągnięty efekt skali. Uzyskane oszczędności zostały zaś spożytkowane na dodatkowe zabezpieczenie ryzyka prowadzonej działalności w zakresie możliwości wystąpienia zdarzeń o charakterze katastroficznym poprzez wprowadzenie nadwyżkowego ubezpieczenia OC.