Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce:
Chrome,
Firefox,
Internet Explorer,
Safari
Niedokonanie zmian ustawień w zakresie plików cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym użytkownika, a tym samym będziemy przechowywać informacje w urządzeniu końcowym użytkownika i uzyskiwać dostęp do tych informacji. Więcej informacji dostępnych jest na stronie: Polityki Plików Cookies
Akceptuję
: fot. Zespół Doradców Gospodarczych TOR
EIB SA posiada bardzo bogate doświadczenie w obsłudze podmiotów branży publicznego transportu zbiorowego. Z usług spółki korzystają zarówno organizatorzy transportu jak i przewoźnicy. Dlatego tej jesieni EIB SA został po raz kolejny Partnerem Ubezpieczeniowym podczas organizowanego w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie Kongresu Transportu Publicznego.
W trakcie spotkania Piotr Podborny - Dyrektor Biura Ubezpieczeń Klientów Korporacyjnych EIB SA wygłosił wykład zatytułowany: „Nowoczesny tabor to niższa składka ubezpieczeniowa. Prawda czy fałsz? Czy autobus elektryczny da się ubezpieczyć?”. Dość kontrowersyjny temat wzbudził spore zainteresowanie wśród uczestników Kongresu, którzy licznie przybyli do sali kongresowej. Uczestników spotkania interesowało przede wszystkim czy istnieją realne możliwości obniżenia składki ubezpieczeniowej i jak należy postępować by przy zachowaniu optymalnych warunków ochrony składkę obniżyć.
Piotr Podborny omówił na wstępie aktualną sytuację na runku ubezpieczeń (przedstawiając w szczególności wyniki finansowe zakładów ubezpieczeń wynikające ze sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych w roku 2017), a później przedstawił możliwe trendy rynku i prognozowane wysokości składek na rok 2019 i lata następne. Niestety w zakresie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych nie należy spodziewać się spadku stawek. Każdego roku rośnie średnia wartość szkody komunikacyjnej i roszczenia osób poszkodowanych, dlatego też stawki za ubezpieczenia oc ppm prawdopodobnie będą rosły w tempie ok. 10% na rok.
Zakup nowoczesnej floty przez przewoźników i zgłaszanie jej do ubezpieczenia może spowodować natomiast istotny spadek stawek za dobrowolne ubezpieczenie auto-casco. Należy jednak pamiętać, że zwiększona wartość nowej floty nawet przy obniżonych stawkach skutkuje koniecznością zapłaty nominalnie wyższych składek za ubezpieczenie casco.
Na koniec wystąpienia Piotr Podborny zaprezentował pozostałe sposoby ograniczenia cen za ubezpieczenia. Jako sposób kontraktowania ubezpieczeń w miejsce stosowanego powszechnie trybu przetargu nieograniczonego zaproponował wszelkie tryby negocjacyjne, zaś pozacenowe kryteria cenowe zasugerował ograniczyć do minimum, budując wyczerpujący opis przedmiotu zamówienia, który należycie zabezpieczy interesy przewoźników.