Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce:
Chrome,
Firefox,
Internet Explorer,
Safari
Niedokonanie zmian ustawień w zakresie plików cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym użytkownika, a tym samym będziemy przechowywać informacje w urządzeniu końcowym użytkownika i uzyskiwać dostęp do tych informacji. Więcej informacji dostępnych jest na stronie: Polityki Plików Cookies
Akceptuję
Odpowiedzią EIB na dynamiczne zmiany i wyzwania w sektorze ubezpieczeń jest realizowana konsekwentnie od wielu lat strategia. Skupiamy się na trzech obszarach – inwestujemy w nasz zespół profesjonalistów, opracowujemy i rozwijamy własne narzędzia informatyczne oraz budujemy partnerskie relacje z zakładami ubezpieczeń. Wszystko po to, aby dostarczać naszym klientom kompleksowe, rzeczowe rozwiązania.
Gwałtowny wzrost inflacji uwypuklił bolączkę polskich ubezpieczeń – dysproporcję między sumami ubezpieczenia a faktycznymi wartościami odtworzeniowymi mienia. Dlatego w 2023 r prowadziliśmy intensywne prace nad tym, aby uchronić naszych klientów przed tzw. luką ubezpieczeniową. Opracowaliśmy dla nich Indykator Wartości Odtworzeniowych (EIB IWO), który wycenia obiekty dla potrzeb ustalenia sum ubezpieczenia w polisach.
Korzystają z niego z powodzeniem nasi Klienci, a model wyznaczania sum ubezpieczenia za pomocą EIB IWO został zaakceptowany przez czołowe zakłady ubezpieczeń w Polsce.
Nowe sumy ubezpieczenia oznaczają jednak wyższe zapotrzebowanie na tzw. pojemność ubezpieczeniową. Stąd wyzwaniem na 2024 r. będzie zapewnienie klientom konkurencyjnych ofert.
Nasze podejście do kontraktowania i budowanie mechanizmów konkurencji będzie nadal opierać się na transparentności, komunikacji i wspólnym dialogu z rynkiem i sporo zainwestowaliśmy w ten obszar. Wierzymy, że w 2024 r. pozwoli to obniżyć koszty i zwiększyć efektywność całego procesu.
Ponadto w dalszym ciągu będziemy rozwijać nasz zespół specjalistów oraz własne narzędzia informatyczne do zarządzania polityką ubezpieczeniową. Widzimy jakie realne oszczędności przynosi naszym klientom m.in. zautomatyzowana elektroniczna obsługa szkód wynikających ze stanu dróg oraz „inwentaryzacja ubezpieczeniowa” ich majątku wraz z jego wizualizację na mapach Google.