Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce:
Chrome,
Firefox,
Internet Explorer,
Safari
Niedokonanie zmian ustawień w zakresie plików cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym użytkownika, a tym samym będziemy przechowywać informacje w urządzeniu końcowym użytkownika i uzyskiwać dostęp do tych informacji. Więcej informacji dostępnych jest na stronie: Polityki Plików Cookies
Akceptuję
Dla doradcy takiego jak EIB, przyszłością jest oparcie się na fachowej, unikalnej wiedzy doświadczonego eksperta, który buduje osobistą relację z klientem opartą na pełnym zaufaniu i którego praca jest wspierana nowoczesnymi technologiami
Jakie usługi świadczy swoim klientom firma EIB? Czym zajmuje się broker ubezpieczeniowy?
Od 30 lat reprezentujemy instytucjonalnych nabywców usług ubezpieczeniowych. Zajmujemy się wsparciem przedsiębiorstw i instytucji w obszarze identyfikacji ryzyka w ich działalności. Transferujemy go na podmioty rynku ubezpieczeniowego i reasekuracyjnego. Zapewniamy naszym klientom efektywny i tani dostęp do adekwatnych kapitałów w sytuacji zajścia zdarzenia objętego ochroną. Na co dzień obniżamy koszty działalności klientów, przejmujemy na siebie obowiązki związane z określeniem ubezpieczeniowych potrzeb organizacji. Wspomagamy je doradztwem i szkolimy pracowników w zakresie prewencji. Kupujemy usługi ubezpieczeniowe często w pracochłonnej i skomplikowanej procedurze przetargowej. Zawsze robimy to jako profesjonalista, w pełni odpowiadając za swoje działania. Fundamentem działań EIB jest zaufanie klienta i to ono determinuje naszą odpowiedzialność.
Co przyczyniło się do waszego sukcesu w zeszłym roku? Co wyróżnia was na tle konkurencji?
Oj, to nie tylko sukces zeszłego roku. Mamy już za sobą 30 lat nieustannego rozwoju i głębokiej wiary, że to co najlepsze, jest dopiero przed nami. Cieszymy się z naszych wyników rok do roku, ale ważniejsza jest dla nas perspektywa długoterminowa. Doświadczeń nam nie brakuje, ale ciągle jesteśmy ich głodni i każde kolejne staramy się wykorzystać w świadczonych klientom usługach.
Naszą siłą jest wiedza o potrzebach klientów oraz wypracowana, autorska metodologia korzystania i tworzenia narzędzi IT do pozyskiwania, przetwarzania informacji i ich udostępniania interesariuszom. Naszą fundamentalną przewagę stanowi silnie zmotywowany zespół ponad 200 pracowników, z czego 130 to brokerzy. Ich profesjonalizm to nasza duma. Jeśli pyta mnie Pan o sukces, to z perspektywy moich doświadczeń wiem, że zawsze na jego wielkość i trwałość wpływ ma wiedza, doświadczenie i zaangażowanie zespołu.
Zaufało wam wielu klientów na polskim rynku. Co dodatkowo stanowi gwarancję jakości waszych usług?
Naszym mottem było przed laty: Ubezpieczenia dla wymagających. I rzeczywiście z perspektywy czasu mamy szczęście do wymagających klientów - wymagających wiele od siebie i od swoich partnerów biznesowych, liderów polskiej gospodarki i instytucji o wielkim znaczeniu. Są to nierzadko z perspektywy ubezpieczeń tzw. trudne ryzyka, olbrzymie majątki, duże organizacje i pionierskie technologie. Wszystko to co wymaga dogłębnego poznania i stałego wsparcia w procesie risk managementu.
Tu widzimy miejsce dla EIB, bo jesteśmy nowocześni technologicznie i skupieni na nieustannym pobudzaniu efektywnych relacji między klientami a rynkiem ubezpieczeniowym.
Posiadamy system zarządzania jakością ISO 9001 i system zarządzania bezpieczeństwem informacji ISO/IEC 27001 potwierdzone certyfikatami, oraz polisę odpowiedzialności zawodowej na sumę ubezpieczenia przekraczająca 100 milionów Euro - której nigdy nie musieliśmy uruchomić. To dla nas bardzo ważne i doceniane przez klientów.
Jakie są aktualne trendy w branży ubezpieczeniowej?
Aktualne, często chwilowe trendy nie są tak ciekawe jak głębsza refleksja co do jej kondycji.
Branża ubezpieczeniowa to jeden z tych sektorów gospodarki, który w wielkim stopniu regulowany i nadzorowany jest przez Państwo. Mamy biurokratyczny gąszcz regulacji i dedykowane urzędy o ogromnych uprawnieniach nadzorczych. Nadzorca na bieżąco śledzi sytuację finansową uczestników rynku i rekomenduje praktyki przez niego pożądane.
To bezsprzecznie podnosi poziom zaufania społecznego do uczestników rynku, ale i stawia wyzwania dla zarządzających, bo obowiązki to zawsze dodatkowe koszty. Rosnące ryzyka regulacyjne i reputacyjne zmuszają do minimalizacji zagrożeń i ograniczania oferty.
Mamy więc swoisty paradoks, że pozornie w interesie konsumentów poprzez wymuszoną koncentrację spada różnorodność i konkurencyjność na rynku. W tym zwłaszcza dla klientów biznesowych.
Poza koncentracją na rynku widać wyścig technologiczny w zakresie stosowanych narzędzi IT z odmienianą przez wszystkie przypadki Sztuczną Inteligencją AI. Jej szerokie upowszechnienie przyniesie bezsprzecznie przełom w podejściu do efektywności branży ubezpieczeń (chociaż żartobliwie powiem, że ubezpieczenia są potrzebne, bo 70 procent poważnych zdarzeń to skutek Prawdziwej Głupoty, błędu człowieka, operatora, projektanta, użytkownika…).
Te epokowe zmiany technologiczne dzieją się niejako w tle i dla konsumenta nie będą widoczne. Rozbudowane zespoły likwidatorów czy underwriterów zastąpią maszyny z AI. Ryzyko ich błędu będzie minimalne w porównaniu do korzyści, co akurat ta branża - jak mało która - potrafi policzyć. Ta optymalizacja i automatyzacja procesów stanowi poniekąd odpowiedź na spadające tendencje demograficzne oraz postrzeganie branży ubezpieczeniowej przez wchodzących na rynek pracy jako niespecjalnie atrakcyjnej, kojarzonej niesłusznie z konserwatywnym biznesem.
Dla doradcy takiego jak EIB, przyszłością jest jednak oparcie się na fachowej, unikalnej wiedzy doświadczonego eksperta, który buduje osobistą relację z klientem opartą na pełnym zaufaniu i którego praca jest wspierana nowoczesnymi technologiami. Pracę „w imieniu i na rzecz” naszych Szanownych Klientów wykonujemy niezmiennie z pasją i zaangażowaniem od 30 lat. Tegoroczna Gazela Biznesu to dla nas dowód, że robimy to w sposób zauważalny i doceniany. Dziękujemy!