Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce:
Chrome,
Firefox,
Internet Explorer,
Safari
Niedokonanie zmian ustawień w zakresie plików cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym użytkownika, a tym samym będziemy przechowywać informacje w urządzeniu końcowym użytkownika i uzyskiwać dostęp do tych informacji. Więcej informacji dostępnych jest na stronie: Polityki Plików Cookies
Akceptuję
Wykorzystanie AI w ubezpieczeniach otwiera nowe możliwości dla firm, oferując lepszą efektywność, zwiększoną dokładność i bardziej spersonalizowane usługi dla klientów.
Przez lata tradycyjne metody zarządzania ryzykiem były czasochłonne i obarczone ryzykiem popełnienia błędu. Dziś, predykcyjne zdolności AI pozwalają szybciej i w szerszym niż dotąd zakresie analizować potencjalne zagrożenia i szkody, z którymi mierzą się firmy. Taki stan rzeczy wpływa na precyzyjne ustalenie składki za polisę na podstawie oceny ryzyka. Zdolność AI do szybkiej analizy ogromnych zbiorów danych i wykrywania skomplikowanych zależności, umożliwia proaktywne reagowanie na potencjalne zagrożenia. Automatyzacja procesów wpływa na błyskawiczne wdrażanie działań zapobiegawczych, minimalizując tym samym ryzyko wystąpienia strat. Jednak warunkiem koniecznym do tego, by w pełni wykorzystać potencjał AI są liczne i wysokojakościowe zbiory danych.
Zaangażowanie sztucznej inteligencji w proces zarządzania ryzykiem może znacząco wpłynąć na częstość i skalę występowania zdarzeń. Zmniejszenie ryzyka przekłada się na możliwość uzyskania przez przedsiębiorstwa korzystniejszych warunków ubezpieczenia, zarówno pod względem zakresu ochrony, jak i wysokości składki.
Wykorzystanie AI w procesie likwidacji szkód pomaga w automatyzacji rutynowych zadań, takich jak ocena zgłoszeń, czy decyzja o wypłacie odszkodowania. Z punktu widzenia ubezpieczycieli i brokerów to nieoceniona pomoc w uwolnieniu ich zasobów ludzkich, bowiem zyskują więcej czasu na skupienie się na niestandardowych oczekiwaniach Klientów oraz programach ochrony, pozostawiając wystandaryzowane procesy sztucznej inteligencji. Dzięki temu Klienci otrzymują ochronę jeszcze lepiej dopasowaną do ich specyficznych potrzeb.
Zwiększone wykorzystanie sztucznej inteligencji niesie za sobą także cały przekrój ryzyk związanych z bezpieczeństwem danych i możliwością ich naruszenia. Cyberataki na systemy wykorzystujące AI mogą mieć poważne konsekwencje nie tylko dla firm ubezpieczeniowych, ale także dla ich klientów. Z tego powodu cyberpolisy powinny być dzisiaj stałym elementem programu ochrony ubezpieczeniowej przedsiębiorstw. Oprócz pokrycia kosztów związanych z usunięciem złośliwego oprogramowania i odzyskaniem danych, polisa zapewnia kompleksowe wsparcie w zarządzaniu incydentem, w tym pomoc prawników, ekspertów IT oraz specjalistów ds. public relations. Ubezpieczyciel może również pokryć koszty związane z powiadomieniem klientów o wycieku danych osobowych. Warto podkreślić, że ubezpieczenie cybernetyczne nie tylko minimalizuje straty finansowe, ale także przyczynia się do utrzymania reputacji firmy.
Wszystkie systemy operacyjne, programy antywirusowe i inne zabezpieczenia muszą być aktualizowane i wspierane przez producenta. Do katalogu wymogów należy dołączyć jeszcze stosowanie wielostopniowego uwierzytelniania, szyfrowanie danych i ścisłą kontrolę dostępu zdalnego. Warto również zadbać o odpowiednie polityki bezpieczeństwa i regularne szkolenia całego personelu - w końcu często o skuteczności ataków decyduje nieuwaga lub błąd pracownika. Jeśli firma stosuje odpowiednie zabezpieczenia i procedury, to ubezpieczyciele z pewnością przedstawią atrakcyjną ofertę ubezpieczenia od ryzyk cybernetycznych.