Polityka plików Cookies
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Safari
Niedokonanie zmian ustawień w zakresie plików cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym użytkownika, a tym samym będziemy przechowywać informacje w urządzeniu końcowym użytkownika i uzyskiwać dostęp do tych informacji. Więcej informacji dostępnych jest na stronie: Polityki Plików Cookies
Akceptuję

menu

Ubezpieczenia z AI: więcej precyzji, mniej ryzyka

| Katarzyna Szmitka-Błażkiewicz, Manager ds. Obsługi Klientów Strategicznych

EIB | Ubezpieczenia dla wymagających


Wykorzystanie AI w ubezpieczeniach otwiera nowe możliwości dla firm, oferując lepszą efektywność, zwiększoną dokładność i bardziej spersonalizowane usługi dla klientów.


Przez lata tradycyjne metody zarządzania ryzykiem były czasochłonne i obarczone ryzykiem popełnienia błędu. Dziś, predykcyjne zdolności AI pozwalają szybciej i w szerszym niż dotąd zakresie analizować potencjalne zagrożenia i szkody, z którymi mierzą się firmy. Taki stan rzeczy wpływa na precyzyjne ustalenie składki za polisę na podstawie oceny ryzyka. Zdolność AI do szybkiej analizy ogromnych zbiorów danych i wykrywania skomplikowanych zależności, umożliwia proaktywne reagowanie na potencjalne zagrożenia. Automatyzacja procesów wpływa na błyskawiczne wdrażanie działań zapobiegawczych, minimalizując tym samym ryzyko wystąpienia strat. Jednak warunkiem koniecznym do tego, by w pełni wykorzystać potencjał AI są liczne i wysokojakościowe zbiory danych.

Zaangażowanie sztucznej inteligencji w proces zarządzania ryzykiem może znacząco wpłynąć na częstość i skalę występowania zdarzeń. Zmniejszenie ryzyka przekłada się na możliwość uzyskania przez przedsiębiorstwa korzystniejszych warunków ubezpieczenia, zarówno pod względem zakresu ochrony, jak i wysokości składki.

Wykorzystanie AI w procesie likwidacji szkód pomaga w automatyzacji rutynowych zadań, takich jak ocena zgłoszeń, czy decyzja o wypłacie odszkodowania. Z punktu widzenia ubezpieczycieli i brokerów to nieoceniona pomoc w uwolnieniu ich zasobów ludzkich, bowiem zyskują więcej czasu na skupienie się na niestandardowych oczekiwaniach Klientów oraz programach ochrony, pozostawiając wystandaryzowane procesy sztucznej inteligencji. Dzięki temu Klienci otrzymują ochronę jeszcze lepiej dopasowaną do ich specyficznych potrzeb.

Zwiększone wykorzystanie sztucznej inteligencji niesie za sobą także cały przekrój ryzyk związanych z bezpieczeństwem danych i możliwością ich naruszenia. Cyberataki na systemy wykorzystujące AI mogą mieć poważne konsekwencje nie tylko dla firm ubezpieczeniowych, ale także dla ich klientów. Z tego powodu cyberpolisy powinny być dzisiaj stałym elementem programu ochrony ubezpieczeniowej przedsiębiorstw. Oprócz pokrycia kosztów związanych z usunięciem złośliwego oprogramowania i odzyskaniem danych, polisa zapewnia kompleksowe wsparcie w zarządzaniu incydentem, w tym pomoc prawników, ekspertów IT oraz specjalistów ds. public relations. Ubezpieczyciel może również pokryć koszty związane z powiadomieniem klientów o wycieku danych osobowych. Warto podkreślić, że ubezpieczenie cybernetyczne nie tylko minimalizuje straty finansowe, ale także przyczynia się do utrzymania reputacji firmy.

Wszystkie systemy operacyjne, programy antywirusowe i inne zabezpieczenia muszą być aktualizowane i wspierane przez producenta. Do katalogu wymogów należy dołączyć jeszcze stosowanie wielostopniowego uwierzytelniania, szyfrowanie danych i ścisłą kontrolę dostępu zdalnego. Warto również zadbać o odpowiednie polityki bezpieczeństwa i regularne szkolenia całego personelu - w końcu często o skuteczności ataków decyduje nieuwaga lub błąd pracownika. Jeśli firma stosuje odpowiednie zabezpieczenia i procedury, to ubezpieczyciele z pewnością przedstawią atrakcyjną ofertę ubezpieczenia od ryzyk cybernetycznych.

Komentarz z tej wypowiedzi ukazał się w WNP.pl, w artykule "Nowe unijne przepisy zrewolucjonizują rynek ubezpieczeń. Do gry wkracza AI" do przeczytania tutaj.



Zespół EIB
Katarzyna Szmitka-Błażkiewicz
Manager ds. Obsługi Klientów Strategicznych
Kontakt tel.
+48 697 030 439
+48 566 693 439

Kontakt

Strona Główna/ Kontakt

Wyślij wiadomość


Centrala Toruń
87-100 Toruń
ul. Jęczmienna 21
Tel. +48 56 669 34 00
mail: eib@eib.com.pl
Oddział Katowice
40-129 Katowice
ul. Misjonarzy Oblatów 11
Tel. +48 32 258 37 50
mail: katowice@eib.com.pl
Oddział Kraków
31-527 Kraków
ul. Supniewskiego 9
Tel. +48 12 627 34 00
mail: krakow@eib.com.pl
Oddział Rzeszów
35-307 Rzeszów
Al. Armii Krajowej 80
Tel. +48 17 862 66 28
mail: rzeszow@eib.com.pl
Oddział Warszawa
00-722 Warszawa
ul. Podchorążych 39a lok 3
Tel. +48 22 559 14 60
mail: warszawa@eib.com.pl
Oddział Wrocław
53-203 Wrocław
Al. Gen. Józefa Hallera 92/18
Tel. +48 71 332 96 67
mail: wroclaw@eib.com.pl
Oddział Łódź
90-010 Łódź
ul. Tuwima 15  lokal U1A
Tel. +48 566 693 580
mail: lodz@eib.com.pl
Przedstawicielstwo Bydgoszcz
85-231 Bydgoszcz
ul. Królowej Jadwigi 18 lok. 203
Tel. +48 52 523 90 77
mail: bydgoszcz@eib.com.pl
Przedstawicielstwo Gdynia
81-395 Gdynia
ul. Władysława IV 43 lok. 603/604
Tel. +48 58 620 62 69
mail: gdynia@eib.com.pl
Przedstawicielstwo Olsztyn
10-282 Olsztyn
ul. Poprzeczna 11
Tel. +48 56 66 93 534
mail: olsztyn@eib.com.pl
Przedstawicielstwo Włocławek
87-800 Włocławek
ul. Targowa 7
Tel. +48 54 231 15 36
mail: wloclawek@eib.com.pl
Przedstawicielstwo Sieradz
98-200 Sieradz
ul. Wojska Polskiego 102
Tel. +48 69 703 04 32
mail: sieradz@eib.com.pl