Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce:
Chrome,
Firefox,
Internet Explorer,
Safari
Niedokonanie zmian ustawień w zakresie plików cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym użytkownika, a tym samym będziemy przechowywać informacje w urządzeniu końcowym użytkownika i uzyskiwać dostęp do tych informacji. Więcej informacji dostępnych jest na stronie: Polityki Plików Cookies
Akceptuję
Jeden z największych polskich producentów spożywczych postawił przez EIB zadanie polegające na rozpoznaniu, zaprojektowaniu oraz wdrożeniu kompleksowego programu chroniącego przed ryzykami wiążącymi się z wprowadzeniem produktu do obrotu.
W pierwszej kolejności zespół specjalistów z EIB dokonał identyfikacji możliwych zdarzeń niepożądanych. Analiza ryzyka wskazywała na dwie kategorie zagrożeń: zewnętrzne oraz wewnętrzne. W ramach pierwszej kategorii należało znaleźć rozwiązania zabezpieczające przed roszczeniami osób trzecich związanych z konsumpcją wadliwego lub skażonego produktu, w konsekwencji zaś z wypłatą odszkodowania. Zidentyfikowane ryzyko wewnętrzne dotyczyło strat finansowych Spółki, które mogą powstać na skutek spadku obrotu spowodowanego wprowadzeniem na rynek produktów z wadą (niebezpiecznych), utraty wizerunku oraz kosztów związanych z wycofaniem i utylizacją produktu. Ustalono, że wycofanie produktu z rynku może być zarówno działaniem własnym producenta, jak też koniecznością narzuconą przez stosowny organ odpowiednim aktem administracyjnym. W kolejnym etapie prac przeprowadzono wewnętrzne konsultacje i następnie negocjacje odpowiedniej polisy z rynkiem ubezpieczeniowym.
Zaprojektowane i wdrożone przez EIB rozwiązanie zapewnia Klientowi kompleksową ochronę w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowej związanej ze szkodą poniesioną przez konsumenta produktu. Indywidualnie dopasowany program ubezpieczenia zapewnia również ochronę ubezpieczeniową przed skutkami zanieczyszczenia produktów spożywczych (Product Contamination Insurance). Dotyczy ona zarówno przypadkowych zanieczyszczeń w procesie produkcji, jak również celowej i świadomej ingerencji w produkt (manipulacja). Umowa ubezpieczenia zapewnia także pokrycie utraty zysku producenta w wyniku spadku sprzedaży. Pozwala również uzyskać środki na reklamę prowadzoną w celu uniknięcia spadku obrotu. Ubezpieczenie zapewnia także zwrot kosztów producenta jak i jego kontrahentów poniesionych na ściągnięcie zanieczyszczonego produktu z rynku. Polisa została rozbudowana o następujące kategorie kosztów: badanie produktu, transport, składowanie, jego zniszczenie, bądź odkażenie, powiadomienie potencjalnych odbiorców w prasie lub innych mediach o akcji ściągnięcia produktu z rynku. Dodatkowo w ramach polisy zapewniono Klientowi wsparcie doświadczonego na rynku międzynarodowym doradcy kryzysowego.