Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce:
Chrome,
Firefox,
Internet Explorer,
Safari
Niedokonanie zmian ustawień w zakresie plików cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym użytkownika, a tym samym będziemy przechowywać informacje w urządzeniu końcowym użytkownika i uzyskiwać dostęp do tych informacji. Więcej informacji dostępnych jest na stronie: Polityki Plików Cookies
Akceptuję
EIB powstało w 1994 roku, w czasie kiedy współczesny rynek brokerski w Polsce dopiero się kształtował. Spółka, działająca początkowo jako in-house broker branży energetycznej, z biegiem lat wyspecjalizowała się w ubezpieczaniu dużych i trudnych ryzyk. Pozwoliło jej to wypracować unikatowe warunki polepszające jakość ochrony dla klientów. Aktualnie z usług EIB korzystają instytucjonalni klienci z obszaru biznesu, sektora zdrowia i administracji. O tym w jakim sposób firmie udaje się utrzymać kluczową pozycję na rynku opowiada Rafał Kaszubowski, prezes zarządu EIB S.A.
EIB działa na rynku pośrednictwa ubezpieczeniowego od prawie trzech dekad, nieustannie rozwijając zespół specjalistów oraz powiększając grono lojalnych klientów. Dlaczego spośród ogromnej rynkowej konkurencji wybierają właśnie was?
Naszą misją jest stawanie się ważną częścią organizacji naszych partnerów w obszarze zarządzania ryzykiem. Chcemy, żeby nasi klienci byli bezpieczni, tzn. żeby w trudnych momentach w ich biznesie lub życiu mieli wsparcie finansowe, organizacyjne, doradcze, tak aby jakość ich życia lub biznesu mogła pozostać na wysokim poziomie. Nasza filozofia opiera się na stworzeniu wyjątkowej więzi z odbiorcami naszych usług. Opieramy ją na trwałych filarach jakimi są nasi zaangażowani, doświadczeni i związani z firmą od wielu lat pracownicy oraz stabilne relacje z klientami, którym towarzyszymy w ich rozwoju, także jeśli chodzi o potrzeby ubezpieczeniowe. Nie podążamy drogą na skróty, ponieważ wiemy, że cała nasza reputacja i przyszłość zależy od tego, czy ufają nam nasi partnerzy – osoby z którymi na co dzień pracujemy w relacjach biznesowych. Na początku byliśmy in-house brokerem. Ten motyw działania pozostał nam do dzisiaj - wkomponowujemy się w zespoły klientów poprzez delegowanie do współpracy z nimi naszych pracowników oraz dostarczamy im rozwiązania technologiczne, które usprawniają ich działalność. Dowodem na słuszność tej drogi jest wskaźnik lojalności klientów, który utrzymuje się na poziomie 95%, co w przypadku wysokospecjalistycznej usługi jest sukcesem.
W epoce digitalizacji przewaga technologiczna to ogromny atut w rękach każdej firmy. Jakie innowacyjne narzędzia oferujecie swoim klientom?
W EIB od początku działalności inwestujemy znaczne środki w rozwój narzędzi informatycznych do zarządzania polityką ubezpieczeniową. Od lat posiadamy własny zespół programistów, który projektuje dla naszych klientów aplikacje wspomagające procesy likwidacji szkód i administrowanie umowami ubezpieczenia (EIB IMS). W odpowiedzi na potrzeby Klientów o rozproszonej strukturze i majątku, jak np. samorządy, stworzyliśmy nowe rozwiązanie – EIB IMS Dane. Dzięki niemu nasi klienci w sposób nowoczesny i efektywny przeprowadzają „inwentaryzację ubezpieczeniową” swojego majątku, pozwalającą na jego wizualizację na mapach Google. Opracowaliśmy także Indykator Wartości Odtworzeniowych (EIB IWO), który wycenia obiekty dla potrzeb ustalenia sum ubezpieczenia w polisach. EIB IWO pozwala na uzyskanie po powstaniu szkody odszkodowania pokrywającego kompletny koszt odbudowy zniszczonego mienia, co jest szczególnie istotne w czasach wysokiej inflacji.EIB wyróżnia się także współpracą z organizacjami brokerskimi działającymi w skali światowej.
Tak, jesteśmy członkiem BrokersLink Global Broking Company – jednej z największych światowych organizacji skupiającej brokerów ubezpieczeniowych ze wszystkich kontynentów. Współpracujemy też z międzynarodowym stowarzyszeniem brokerów wyspecjalizowanych w obsłudze podmiotów i ryzyk energetycznych EOS RISQ, oraz z jednym z największych brokerów reasekuracyjnych na świecie – Ed. Mamy zatem dostęp do szerokiego spektrum dostępnych globalnie rozwiązań, ale także pojemności, co gwarantujemy naszym klientom poszukującym specjalistycznych produktów ubezpieczeniowych lub działającym poza granicami kraju. To znacząca i prestiżowa przewaga, ponieważ zazwyczaj organizacje te dopuszczają udział tylko jednego partnera z danego kraju, a ich dobór jest bardzo restrykcyjny i wielostopniowy.Co jest kluczem do sukcesu EIB?
To co zyskuje nasz Klient, to czysta usługa doradcza, którą oczywiście uzupełniamy o wartości dodane, co nie zmienia faktu, że na sukces firmy największy wpływ ma wiedza, doświadczenie i zaangażowanie zespołu. W tej chwili to prawie 200 osób, w tym ponad 120 brokerów ubezpieczeniowych rozsianych w biurach w całym kraju. Od lat z powodzeniem prowadzimy program przygotowywania do zawodu brokera ubezpieczeniowego dla osób kończących studia – doświadczeni uczą tych młodszych. To podejście działa! Ponad 70% pracowników tak zaczynało, a najbardziej widocznym potwierdzeniem jego skuteczności jest długość stażu w zespole – dla większości z nas , w tym także dla mnie osobiście, to pierwsza praca, z którą związaliśmy się na wiele lat.