1. ocenę ryzyka dokonywaną na podstawie ankiet ryzyka, bezpośrednich wizytacji, szczegółowych ustaleń z działami technicznymi, bezpieczeństwa, finansowymi Klienta,
2. przygotowanie programu ubezpieczenia, będącego odzwierciedleniem naszego know-how i doświadczenia (specjale postanowienia, autorskie klauzule),
3. pozyskanie ofert (w tym negocjacje z ubezpieczycielami), zwieńczone sporządzeniem rekomendacji; rekomendacja brokera ubezpieczeniowego stanowi podstawę wyboru oferty przez Klienta i zawiera wyczerpującą analizę proponowanych parametrów ubezpieczenia oraz podsumowanie przeprowadzonego postępowania. Jest to dokument brokerski o podstawowym znaczeniu w całym procesie zawierania umowy ubezpieczenia.
W przypadku gdy umowa ubezpieczenia powinna zostać zawarta w jednym z trybów ustawy Prawo zamówień publicznych, przed brokerem ubezpieczeniowym pojawiają się nowe wyzwania i wymagania. EIB oddaje swoim Klientom unikatowe doświadczenie w tym obszarze oraz potencjał m.in. w postaci wyspecjalizowanego Biura Zamówień Publicznych. Specjaliści EIB gwarantują rzetelność i poprawność całej dokumentacji przetargowej.